Wednesday, June 20, 2012

IMPLAN

Hari ni nak cerite sikit pasal bab orang perempuan.. IMPLAN.. apa itu implan?? Salah satu kaedah untuk mencegah kehamilan.. Dulu masa lahirkan Hadziq aku tak terpikir lagi nak pasang implan ni..tapi bila tup tup dapat Darwish terus semangat aku nak pasang implan.. Sebab apa?? sebab aku nak jarakkan sikit umur anak - anak aku. Kesian kat diaorang kalau jarak dekat sangat. Aku la tak terkejar dengan diaorang..

Semalam aku dah pun pasang implan. Sebelum nak pergi pasang berdebar sangat takut nak pasang. Bukan takut apa takut sakit. Dah sampai klinik lagi tambah berdebar.. rasa macam nak pergi bersalin pulak..hehe.. Dah tiba turn aku.. doktor check degupan jantung, tekanan darah..berat doktor tak mau check.. pastu doktor suruh aku baring..nak pasang sebelah kiri..Ya Allah Ya Tuhan ku..selamatkan la aku..(baca dalam hati). Takut punya pasal..doctor pun bagi ubat bius..pastu doctor cakap " saya masukkan ye". Ermm..rasa mcm kena gigit semut..pastu "ok dah siap".. Aikk??? Dah siap ke doctor? "Dah siap dah".. Wah..sekejapnya..tak la sakit pun.. Doctor bekalkan aku ubat demam, tahan sakit n bengkak..cepat-cepat aku makan takut..takut lagi..

Pastu kena charge pemasangan n ubat RM50 sahaja. Alat implan tu aku beli kat LPPKN Kuala Lipis harga RM320. Pastu senang dah hati aku dah pasang implan..yahoo..tak payah ingat nak makan ubat lagi..lalalalala... macam ni la rupanya implan tu..

Gambar dari En. Google

2 comments:

  1. semangatnyer...congrate yer puan laila coz dah pasang implan tu...adoi....pas ni akak kena pegi la plak...

    ReplyDelete
  2. nk komen juga...ni yg pasang kat lengan tu ke. (utk pengetahuan dimasa hadapan) hehe

    ReplyDelete